نكته هاي مهم براي طراحي داخلي كه بايد بدانيد

نكته هاي مهم براي طراحي داخلي كه بايد بدانيد

خانه مكاني امن براي گذراندن اوقاتي خوش در كنار دوستان و خانواده است. طراحي خانه هاي زيبا با تفكر و ايده پردازي صورت مي گيرد، با اين حال اين طراحي نبايد متحمل هزينه زيادي گردد. يك طراحي خوب، نيازمند آگاهي از مقدمات اصول طراحي است و در تقليد و اجراي هرگونه سبكي، اين اصول و نكات بايد رعايت شوند.

نقش پارتيشن در دنياي مدرن و دكوراسيون

در دكوراسيون داخلي مدرن گاه توسط متخصصان صنعت طراحي داخلي به منظور زيبا سازي و جلو دادن به محيط و گاهي براي جداسازي بين دو محيط مورد استفاده قرار مي گيرد. به عنوان مثال براي جداسازي محل ورودي منزل از اتاق نشيمن، جداسازي حال از پذيرايي، جداسازي آشپزخانه از اتاق نشيمن و براي جداسازي اتاق هاي بزرگ مورد استفاده قرار مي گيرد.

يكي از مزيت هاي استفاده از اين كالا اين است كه استفاده از آن در محيط هاي كوچك و بزرگ عموماً بلا مانع است. با توجه به شرايط موجود در خانه مي توان از اين محصول به صورت دوجداره تك جداره در انواع مختلف و در طرح ها و رنگ هاي متنوع استفاده كرد.

 

مجله آنلاين چرخونكي در يك پست در همين مورد مي گويد با استفاده از پارتيشن مي توان محيط دنجي براي كتابخانه يا بازي كودكان و حتي سينماي خانگي به راه انداخت. امروزه با پيشرفت صنعت مد در ديزاين داخلي ديگر نيازي نيست با خشت و آجر در محيط هاي كوچك به جداسازي محيط داخلي پرداخت. شما مي توانيد متناسب با محيط منزل خود از انواع چوبي، فلز و توري آن استفاده كنيد. تنوع بسيار زياد و درك نياز مشتريان از مزيت هاي استفاده از اين محصول جديد است.

ديوارك هاي متحرك يكي از اين موارد است كه به شما كمك مي كند علاوه بر جدا سازي فضا به زيبايي محيط نيز كمك قابل توجهي كنيد. ديوارك هاي از پيش ساخته شده يا همان پارتيشن به شما اين امكان را مي دهد كه حد فاصل بين محيط هاي مورد نظر را دردكوراسيون داخلي به خوبي برقرار كنيد.

اين روزها همانند گذشته ديگر نيازي به صرف هزينه هاي سرسام آور براي جداسازي فضا نيست و شما به راحتي مي توانيد با استفاده از اين محصول به اين مهم دست پيدا كنيد. علاوه بر جداسازي فضا مي توانيد به يك دكوراسيون شيك و خاص نيز دست پيدا كنيد.

به عنوان مثال شما مي توانيد در اتاق پذيرايي با جدا كردن فضاي نشيمن از فضاي بازي يك محيط خاص را تداعي و ايده پردازي كنيد. اين روزها اگر تمايل به جدا سازي دو محيط از يك ديگر داشته باشيد بدون هيچ نگراني اين مهم براي شما فراهم مي شود.

مبلمان و نش آن در دكوراسيون داخلي منزل

با توجه به نياز افراد به وسايل منزل كه به عنوان محصولات حياتي خانه به شمار مي آيد مبلمان جايگاه ويژه اي پيدا كرده است، يعني در گذشته بيشتر افراد مخصوصا عروس و داماد براي جهيزيه ي خود از لوازم خانگي ضروري استفاده مي كردند كه اين موضوع صفا، صميميت و سادگي روزگاران قديم را نشان مي داد اما چندي است كه مبلمان مدرن به عنوان يكي از لوازم ضروري جهيزيه ي عروس در نظر گرفته مي شود كه بيشتر خانواده سعي دارند بهترين مبلمان را خريداري كرده و خانه ي خود را با مبل انتخابي رنگ و لعاب دهند كه البته محصول انتخابي بايد از لحاظ رنگ، سبك و يا مدل با ساير لوازم خانه همخواني داشته باشد.

اصول انتخاب مبلمان منزل در هنگام مراجعه به بازار مبل

با توجه به رعايت اصول انتخاب مبلمان در هنگام مراجعه به بازار مبل به راحتي مي توانيد مناسب ترين مبلمان ها را براي خانه ي خود خريداري كنيد كه برخي از آن ها به شرح زير است:

    در برخي موارد نياز نيست كه حتما از مبل هاي بزرگ استفاده كنيد بلكه در برخي خانه ها تنها با مبل هاي كوچك زيباتر ديده مي شوند.

    سليقه ي شخصي و زيباي شما تاثير مستقيمي بر روي انتخاب صحيح دارد كه البته در برخي موارد ممكن است با راهنمايي فروشنده يا مشاورين همراه باشد.

    قبل از خريد، مبل را به صورت ذهني در خانه ي خود بچينيد، دكوراسيون و چينش خانه ي شما مي تواند تاثير مستقيم بر روي انتخاب مبل راحتي داشته باشد.

    بعد از بررسي نوع و مدل مبل، مهم ترين بخش انتخاب رنگ محصول و يا انتخاب پارچه است كه با رنگ بندي داخلي خانه سازگاري داشته باشد.

بيشتر بخوانيد : روانشناسي كودك

انتخاب پاركت و كم و كيف آن

انتخاب پاركت و بهترين طرح در منزل و محيط كار خود از مشورت با طراحان محيط داخلي استفاده مي كنند و اين طراحان و دكوراتورها به بحث دكوراسيون داخلي اهميت فراواني مي دهند، در ارتباط با دكوراسيون داخلي استفاده از پاركت ها رواج زيادي يافته است و كفپوش پاركت را مي توان يكي از موارد مهمي در نظر گرفت كه افراد با اين انتخاب خاص در منزل خود، تأثير اين كفپوش را در كل فضاي خانه مشاهده مي كنند.

    كدام نوع پاركت ؟

پاركت لمينت به دليل بافت خاص خود و عايق و بادوام بودن، يكي از محبوب‌ترين گزينه‌هايي است كه در اكثر مواقع ترجيح داده مي‌شود. بسته به ميزان استفاده از فضايي كه براي زندگي انتخاب مي‌كنيد، پاركت‌ لمينت را مي‌توان در ضخامت‌هاي گوناگون انتخاب كرد.

اين نوع پاركت داراي تنوع فراوان در رنگ و شكل ظاهري است و قيمت مناسبي دارد.رنگي كه فرد در انتخاب پاركت در كرج در نظر مي گيرد مي تواند در نمايش دادن زيبايي هاي خانه و منطقهبه كار رفته كاربرد زيادي يابد، رنگ مي تواند در نشان دادن فضاي مورد نظر به صورت گرم يا سرد موثر باشد. اگر محيط منزل فرد خيلي بزرگ نمي باشد بهتر است از پاركت رنگ روشن استفاده شود، رنگ روشن باعث مي شود كه فضاي منزل فرد و وسايلش با همديگر سازگاري خاصي داشته باشند و تناسب رنگ در آن رعايت شده باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد