ميله هاي فولادي از طريق فرآيند گاززدايي

ميلگرد در واقع تركيبي از دو كلمه و به معناي ميلگرد تقويت كننده است. ميلگرد به عنوان ميلگرد يا فولاد تقويت كننده نيز شناخته مي شود. از يك ميله يا مش فولادي مخصوص ساخته شده از سيم هاي فولادي بسيار كوچك تشكيل شده است.

ميله هاي فولادي از طريق فرآيند گاززدايي در يك كوره هنوز پالايش شده توليد مي شوند. اين فرآيند تركيبي پالايش با يك فرآيند ريخته‌گري مداوم شكوفه دنبال مي‌شود. چرخ هاي شكوفه بخش بزرگي در اينجا توليد مي شوند. پس از اين فرآيند نورد شروع مي شود كه در آن رول هاي شكوفه به يك پرس 2500 تني به صورت متوالي ارسال مي شوند.

در نهايت، ميله هاي فولادي توسط يك دستگاه نورد VH پيوسته كامل اكسترود مي شوند. اين دستگاه تضمين مي كند كه فقط ميله هاي فولادي بسيار سفت و دقيق نورد مي شوند. محصولات به دست آمده به طور كامل در يك خط بازرسي خودكار بررسي مي شوند تا از حداكثر كيفيت و دقت محصول اطمينان حاصل شود. قطر و طول محصول با استفاده از تجهيزات اندازه گيري ليزري اندازه گيري مي شود. اندازه گيري كيفيت كلي به عنوان فرآيند رد پاي چپ شناخته مي شود.

ميله هاي گرد فولادي بيشتر از فولاد ضد زنگ ساخته مي شوند. با توجه به خواص ضد خوردگي و مقاوم در برابر اسيد فولاد ضد زنگ، از اين ميله هاي گرد براي ماشينكاري، به عنوان بست، براي كوره ها و اهداف ساختماني استفاده مي شود. كاربردهاي ماشينكاري از سرعت برش بالا و عمر طولاني ابزار استفاده مي كنند.

ميلگردهاي فولادي در گريدهاي مختلفي مانند فولاد ضد زنگ دوبلكس و فوق دوبلكس موجود مي باشند. آنها همچنين به عنوان يك سطح لمينت، براق يا درمان شده در دسترس هستند. ميلگردهاي مدور فولادي ملايم به عنوان تنش كششي براي تيرهاي بتن مسلح (RCC) استفاده مي شود. ميلگردهاي فولادي تغيير شكل يافته در پروژه هاي ساختماني توسط مهندسان سازه استفاده مي شود.

بيشترين استفاده از ميله هاي فولادي براي شفت پمپ، قطعات ماشين آلات، شيرآلات، تجهيزات لبني، ماشين ابزار، پين، لولا، قطعات جراحي، قطعات فلزي و غيره مي باشد.

ميلگرد ساده به عنوان يك وسيله كششي و مكانيزم تقويت كننده در بتن و ديوارها به منظور تقويت و تثبيت بتن تحت كشش استفاده مي شود. از اين آرميچر در صنايع ديگر نيز استفاده مي شود.

به عبارت ساده ميلگرد آرماتور فولادي است كه براي تقويت و مقاومت در برابر فشار و كشش زياد در سنگ يا بتن قرار مي گيرد و يا از كارگاه هاي مختلف ذوب مي شود و به اشكال ديگر استفاده مي شود. به عنوان مثال ميلگرد st37 و ميلگرد st52 از ميلگردهاي مهم و پركاربرد هستند.

نكته اي كه بايد در نظر داشت اين است كه چندين نوع مختلف وجود دارد و هر كدام براي هدف خاصي استفاده مي شود. براي آشنايي كامل با آنها همراه باشيد.

درجات مختلف تقويت

آرماتورهاي A1 با گريدهاي مختلفي توليد مي شوند كه از مهمترين آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد.

• ميلگرد ck45

• ميلگرد Mo40

• ميلگرد 70cr2

انواع ميلگرد چيست؟

براي خريد هر محصول فولادي بايد اطلاعات بيشتري كسب كنيد تا بتوانيد خريدي بهينه هم از نظر قيمت و هم از نظر كيفيت داشته باشيد. ميلگرد A1 يكي از ميلگردهاي فولادي مورد استفاده در ساختمان است و مسلماً در برخي از ساختمان هاي صنعتي اغلب از سايزهاي بزرگتر از 10 استفاده مي شود. در اين مقاله به شما كمك مي كنيم تا در مورد اين نوع آرماتور، نحوه محاسبه و خريد آن بيشتر بدانيد. براي اطلاعات بيشتر تا پايان مقاله با ما همراه باشيد.

ميلگرد كربن فولادي: اين نوع ميلگرد بسيار مقرون به صرفه، مستحكم بوده و معمولاً در ريختن بتن استفاده مي شود.

 GFRP: اين تقويت‌كننده جايگزيني براي فولاد كربني سنتي است. از فايبرگلاس ساخته شده است و استحكام كششي بالايي دارد.

ميلگرد گالوانيزه: ميلگرد گالوانيزه با استفاده از فرآيندهاي مختلف آبكاري پوشش داده مي شود و در برابر خوردگي بسيار مقاوم است.

فولاد ضد زنگ: ميلگرد فولادي ضد زنگ براي مقاصدي استفاده مي شود كه در آن خوردگي مشكل دارد، اما روي به دليل تمايل به گالوانيزه شدن قابل استفاده نيست. بسيار گران است و به ندرت استفاده مي شود.

نوار اپوكسي: نوارهاي اپوكسي بسيار شيك و به صرفه هستند. بسيار مقاوم در برابر خوردگي است اما به دليل آسيب حركتي براق نيست.

ميلگرد ترانس: از اين آرميچر در ساختمان هايي كه نما اهميت زيادي دارد استفاده مي شود. بنابراين، اگر در پروژه خود به ظاهري زيبا نياز داريد، مي توانيد از اين نوع فلز استفاده كنيد.

آرميچر چگونه ساخته مي شود؟

شايان ذكر است كه در گذشته آرماتورها از فولاد جديد ساخته مي شدند. با اين حال، در طول دهه 1960، ميلگرد شروع به ساختن از آهن قراضه كرد. در حال حاضر، ميلگرد حاوي 97? مواد بازيافتي است كه آن را نسبتاً دوستدار محيط زيست مي كند.

اما ساختار آرميچر چيست؟

اكثر ميله هاي فولادي از ذوب ضايعات فولادي در كوره قوس الكتريكي ساخته مي شوند. نوع آرميچر شامل اجسام زيادي است. به عنوان مثال، نوع ميلگرد آلياژي از آلياژي از فلزات مختلف به دست مي آيد و محصولي قوي است. سپس فولاد مذاب داخل شمش ها ريخته مي شود و سپس به صورت گرم نورد مي شود. ميله را پس از رول شدن با دستگاه هاي مخصوص به طول مورد نظر بريده و براي خنك شدن هوا در بستر هوا قرار مي دهند.

يك ميله كلاف هم هست كه مثل ميله معمولي است ولي به جاي ميله صاف، كلاف است. اين نوع ميلگرد پس از خنك شدن با هوا به حمام ريفرمينگ فرستاده مي شود و در آنجا كلاف و كلاف مي شود و سپس به شكل ها و طول هاي مناسب بريده مي شود.

چرا از ميلگرد در ساختمان سازي استفاده مي شود؟

اكنون كه مي‌دانيد ميلگرد چيست، انواع مختلف آن چيست و چگونه ساخته مي‌شود، ممكن است تعجب كنيد كه واقعاً براي چه و چرا استفاده مي‌شود. اين نقطه اي است كه آرماتور باعث استحكام بيشتر بتن مي شود.

اول اينكه بتن با گذشت زمان ترك مي‌خورد و وقتي بتن ترك مي‌خورد بسيار ضعيف‌تر مي‌شود. بتن ترك خورده بيشتر يكپارچگي ساختاري خود را از دست مي دهد. رطوبت و هوا مي تواند وارد اين ترك ها شده و در نتيجه فرسودگي بتن را تسريع كند.

با آرميچر چه كار ديگري مي توان كرد؟

البته از ميلگرد عمدتاً براي تقويت بتن استفاده مي شود، چه دال هاي بزرگ، سنگ فرش، پايه ها، ديوارها، سقف ها و موارد ديگر. با اين حال، چه ميلگرد قديمي پروژه هاي ساختماني كه خراب شده باشد، چه مقداري ميلگرد ضايعاتي كه در اطراف آن قرار دارد، مي توان از آن براي موارد ديگر استفاده كرد.

عموماً بسياري از هنرمندان از يراق آلات قديمي براي ساخت اينستاليشن هاي هنري فلزي استفاده مي كنند. همچنين مي‌توانيد از ميلگرد قديمي براي ساخت نرده‌ها، قرار دادن سوله‌هاي كوچك، ساختن نرده پله‌ها و هر چيز ديگري كه نياز به ميلگرد فلزي دارد يا استفاده مي‌كند، استفاده كنيد.

البته اگر ديگر نيازي به ميلگرد نداريد، اين نوع فولاد مي تواند قيمت مناسبي داشته باشد يا به عبارتي هميشه مي توانيد آن را به عنوان ضايعات بفروشيد. اگر يك كوره قوس در اطراف داريد، مي توانيد آن را ذوب كرده و به هر چيزي كه مي خواهيد تبديل كنيد.

خلاصه

نكته اصلي اين است كه بسياري از سازه‌هاي ساخته شده در دنياي مدرن بتن ما، از جمله آسمان‌خراش‌هاي بلند، تونل‌هاي قطار مترو و پياده‌روها، حاوي ميلگرد هستند. به سادگي، هيچ يك از اين سازه ها نمي توانند يكپارچگي سازه خود را براي مدت طولاني بدون اين ميله هاي فولادي حفظ كنند. اميدوارم توانسته باشيم مطالب خوب و مفيدي در مورد اينكه ميلگرد چيست و در كجا استفاده مي شود را براي شما منتشر كرده باشيم.

http://prayercaresharenetwork.com/activity/p/837228/

https://www.webtalk.co/n/44400244

https://www.quora.com/profile/Ahmed-Ahmedali-4/https-fooladshams-com-st52-carbon-steel-%D9%85%DB%8C%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-st52-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%85%D9%84%D9%87-%D9%BE%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%DB%8C%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%A2%D9%84%DB%8C%D8%A7%DA%98%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF-st52-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7

https://cascade.org/node/6583?page=140#comment-83996

https://www.rohwrestling.com/content/roh-world-tv-champion?page=104#comment-142716

http://mail.party.biz/forums/topic/103933/https-trendingsupplements-org-supercbd-gummies/view/post_id/580885

http://archives.lametropole.com/blog/Michel-Bureau/le-montr%C3%A9al-sportif-n-est-pas-raciste

https://howellmi.granicusideas.com/ideas/ravens-information-9-slash-28-cb3-recognized-and-even-more

http://www.rn-tp.com/news/class-2016-2017-welcome?page=152#comment-134114

http://archives2.realvail.com/article/194/Gretchen-Bleiler-Chris-Davenport-waist-deep-in-off-mountain-pursuits#comments

https://michelledaigle.liveeditaurora.com/blog/2016/09/03/taking-it-to-the-mat

https://www.pantown.com/board.php?id=20354&area=3&name=board6&topic=101&action=view

https://chouchkette.paroledemamans.com/le-camion-qui-livre

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد